april 10, 2013

2 articles on april 10, 2013

DSC_0835 DSC_0875sweatshirt⇢MONKI | nederdel⇢SAMSØE SAMSØE | ruskindsvest⇢DIVIDED EXCLUSIVE | støvler⇢ISABEL MARANT BAYA

Et par glimt af beklædningen fra dagen i dag, der bla bød på hyggelig kaffedate med en sød veninde. Det er blot endnu et mix af mine tre yndlingsfarver, og sweat til skaterskirt er også en yndet kombination, dog er det lidt anderledes med en lang vest udover. Den giver en følelse af, at der er lidt bedre styr på strutten, så at sige he he;) Man kan godt føle at nederdelen fylder meget og de dage hvor man ikke lige kan overskue det, men alligevel har lyst til at have sådan en på (fordi den har noget sødt og piget over sig og lige om lidt bliver for varm), kan en tung lædervest være løsningen. Derudover synes jeg det er fint med hvidt til nederdelen, der har lidt hvide gnister i det grå. Det er jo simpelthen så smart at alt i ens garderobe kan bruges på kryds og tværs i en uendelighed, når man holder sig til sort, hvid og grå ☺

DSC_0784 DSC_0795Frokosten er det måltid der giver størst udfordring som vegetar. Man smækker ikke bare et eller andet kødpålæg på en skive rugbrød. Man må finde proteinkilderne et andet sted. De bedste ting kræver lidt forberedelse som fx hummus og bønnesalater. Men jeg kan faktisk rigtig godt lide en rugbrødsmad. En dejlig kombi som underlag til pålæg er pesto og skiver af æble. Det smager godt under æg, og som her med gedeost. Gedeost giver ligesom mere fylde og pondus end andre oste. Denne mad er faktisk lidt en chevre chaud på rugbrød;) Nødder er jo bare altid godt og bidrager med sunde fedstoffer og længervarende stabil mæthedsfølelse.

Til sådan en lækkerbisken af en rugbrødsmad skal du bruge:

  • en skive rugbrød
  • grøn pesto
  • æble i skiver
  • salat (blandet, rucola eller spæde spinatblade)
  • gederulleskiver
  • ristede valnødder
  • små dryp honning eller ahornsirup
  • salt og peber

Rækkefølgen giver vel næsten sig selv ☺

Velbekomme!